Ämne: Swemedia?
Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-09, 13:47 #63
TonyF TonyF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 6
TonyF TonyF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 6
Hej!

Då det uppkommit några frågor i denna tråd kring vår verksamhet så tänker jag försöka besvara dem efter bästa förmåga.

I vår verksamhet lurar man ingen, som en del påstår i detta forum . Vi levererar en tjänst, efter att vi kontaktat och noga presenterat vilka vi är, för de företag som är intresserade av de produkter vi arbetar med.

Ett gammalt inlägg har mycket riktigt gjorts av en före detta medarbetare i vår verksamhet som tydligen inte var riktigt på det klara med att vi inte på något sätt är ”anlitade” av Google.

Enskilda missförstånd uppstår givetvis i en stor verksamhet med en stor kundkrets.
Men vi försäkrar att vi arbetar kontinuerligt och uppriktigt i vår verksamhet med att åtgärda alla brister och missuppfattningar som tyvärr kan uppstå i enstaka fall mellan oss och våra kunder.

Svaren på de övriga frågorna torde vara givna för de som vet vad vi arbetar med, men det verkar inte vara tillräckligt så vi gör ytterligare ett försök:

Google har inga avtalsknutna återförsäljare. Däremot erbjuder vi företag, sponsrade länkar samt all administration kring dessa. Vår erfarenhet samt de volymer vi arbetar med gör att vi kan tillhandahålla mycket effektiva annonskampanjer. Detta torde också vara uppenbart för de som någon gång arbetat under längre perioder med att lägga upp och administrera stora volymer av Google-annonseringar.

Vi har sedan en tid tillbaka uppfyllt statusen för Google Adwords Qualified Individual, som ett led att ytterligare öka vår kunskap, erfarenhet och professionalism kring Googles annonsprogram. Allt för att kunna tillhandahålla en effektiv marknadsföringen på nätet för våra kunder.

Prissättningen som diskuteras skiljer sig markant mellan olika företag. Återger här ett avsnitt om hur Google själva beskriver sin prismodell:

Your keyword-targeted ad is ranked on search results and content pages based on its maximum cost-per-click (CPC) - or maximum cost-per-impression (CPM) for site-targeted ads - and Quality Score. Having relevant ad text, a high CPC (or for site-targeted ads, a high CPM), and a strong CTR will result in a higher position for your ad. Because this ranking system uses well-targeted, relevant ads to help determine your ad's position, your ad can't be locked out of the top position based solely on price.

Mer information om företaget hittar ni på vår webbplats.

Vi tycker att som en seriös och hårt arbetande verksamhet, är det mycket tråkigt att bli baktalade på detta vis på nätet. Undanbeder oss att personer med uppenbarligt illvilliga avsikter far med osanningar och märkliga spekulationer på nätet.

Vidare anser vi härmed saken vara utagerad. De som har ytterligare synpunkter och frågor är alltid varmt välkomna att kontakta mig direkt.

Önskar alla en god fortsättning!
Tony
TonyF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat