 |
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
|
När man ska presentera siffror för potentiella annonsörer så är det en parameter man inte kan redovisa på ett korrekt sätt, nämligen kvalitativa hits, dvs kom användaren fel? Hur lång tid (fysiskt) spenderar användaren på att titta på sidan? Detta kan endast mätas om användaren väljer att surfa vidare till andra undersidor på siten, mao användaren har ett intresse (en bra site bör direkt ge en vink om att användaren som har sökt sig till sidan har kommit helt fel eller ej). Man kan dock aldrig mäta hur lång tid en användare tittar på endast 1 sida.
Men bortsett från detta så är din sista metod givetvis en av dom bättre, dvs det blir minst felmarginal (folk som inte accepterar cookies etc). Även med en felmarginal på 10% så tror jag siffrorna i sig är intressanta för en annonsör. Sen om man har inloggningsmöjligheter på sin site så kan man ju också presentera utförligare statistik över demografi, könsfördelning och målgrupper i övrigt, något som säkerligen är MYCKET mer intressant för en annonsör (kvalitativ trafik).
|