Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-Eye
Ja är det ingen som kommer med några brilliant idé, eller konsumentverket som skulle ta kontakt med mig på onsdag eller torsdag i nästa vecka så pröjsar jag och gör sedan en anmälan mot dem.. måste nästan vara det enklaste förfarandet? Men man får väl ingen prick förräns man har fått fel? Eller hur fungerar det? Har aldrig vart i liknande klamerier eller stött på liknande problem tidigare så tell me if ya know
|
Nej, betala inte. Har du bestidit ärendet skriftligen , så får dom inte gå vidare till KFM, utan måste upp i Tingsrätten.
Men se till att du bestrider ärendet, och är det ink66 som leker inkasso bolag, skicka ett rekomderat brev.
Bättre är det om dom använder något av de större inkassobolagen, för dom kan regelverket och följer, annars anmäler man inkassobolagen datainspektionen ( Jag har gjort det några ggr.. ) , som är inkassobolagen tillsynsmyndighet.
Och spara all korrespondans.
Har du betalt, kan du inte bråka sedan, då har du godkänt fodran , du kommer inte få tillbaka några pengar.
|
All right.. Jag skickar bestridan, dem mottager bestridan. Och om dem går vidare till kronofogden endå? Rent juridiskt får de alltså inte i detta fallet gå vidare till kronofogden?
Om dem gör det vad är de för lagbrott de gör då?