Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-06, 15:42 #8
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av MissDomain
Citat:
Originally posted by -Tobab@Jan 6 2007, 12:44
Någon här som använder tjänsten? Kostar den gratis?

Har testat tjänsten men använder den inte. Än så länge kostar det inget, men i användaravtalet så nämns att det kan komma att kosta att använda tjänsten i framtiden. Finns en hel del funktioner som jag saknade tyvärr, så jag sätter just nu ihop ett eget verktyg.
Det finns egentligen inga konkreta planer på att börja ta betalt för tjänsten. Det som nämns i användaravtalet är snarare ett förbehåll för om tjänsten skulle komma att ta alltför stora resurser. Det är ett öppet inlägg som egentligen inte är nödvändigt eftersom vilken gratistjänst som helst kan komma att bli betaltjänst. Skulle det nu bli en betaltjänst så har alla möjligheten att exportera sina namn om de inte vill fortsätta att använda den.

Dock är den fortfarande i en Beta-version vilket gör att funktionerna är relativt begränsade. Det handlar mer om att ha koll på sina domäner, DNS:er aktivt på kontot och inte så mycket tillägg kring det.

Citat:
Originally posted by -Tobab@Jan 6 2007, 12:14
Citat:
Originally posted by -MissDomain@Jan 6 2007, 12:11
Än så länge kostar det inget, men i användaravtalet så nämns att det kan komma att kosta att använda tjänsten i framtiden.
När man skrivit in sina 300 domäner
Det finns även en exporteringsmöjlighet (till kommaseparerad lista) så man har när som helst möjlighet att avbryta sitt nyttjande av tjänsten och byta till en annan om man så önskar.

Citat:
Ursprungligen postat av Alto
http://www.dndownloads.com/ där finns ett par bra program..
http://freshmeat.net/projects/dnport - inte checkat själv.
Vet hur det är.. har ett par hundra domäner i min ägo och risken är stor för att man slarvar bort några..
Problemet med de där programmen är ju ofta att man antingen måste ange all information manuellt eller så finns inte stöd för .se-domäner. I ditt fall kanske det inte är något problem, men det var en av främsta anledningarna till varför jag utvecklade BulkOwner själv (för eget bruk).