Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-05, 17:37 #15
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av wedge
Citat:
Originally posted by -Blue-Eye@Jan 5 2007, 16:05
Citat:
Ursprungligen postat av bylle
Inkassobolaget får väl inte skicka vidare något som du har bestritt till dem, så lämpligast är nog att skriftligen bestrida till inkassobolaget.
Tricket är att det står klart och tydligt att det är ett inkassokrav.. Vilket väl måste vara från ett inkassobolag? Dock så är det inte från ett inkassobolag utan dem själva. Bankgirot som är angett i inkassokraver är deras egna bankgiro.. Kan ju anmäla dem för det också... Jävlas dem med mig så kan väl jag ge igen lite... kanske rent av skulle fakturera dem min dyra studenttid?

Att försöka anmäla dem för att de skickar inkassokrav utan att vara ett inkassobolag är bara dumt.
Det står var och en fritt att driva sina egna inkassoärenden om man kan/vill/orkar.
Det tar lite egen tid och kräver lite kunskaper om en del formalia vilket gör att många anlitar inkassoföretag istället.
Du får inte utge det för att vara ett inkassoärande om det INTE är det (källa: http://www.datainspektionen.se/tillstand/i...lstand.shtml)... Får självklart kolla upp det här till 100%. Tid har jag egentligen inte men kommer ta mig tid endå. När dem inte äns är villiga att ringa upp mig och ta en diskussion om det hela så tycker jag det är mycket dåligt. Har dem rent mjöl i påsen och är ett seriöst bolag då skulle de plockat fram ett kolli-id och visat att de skickat att. Om de inte skickat med kolli-id utan som vanligt brev så får dem väl ta det med posten. Är dem ett seriöst bolag och ett fel har inträffat så tar dem och ber om ursäkt och ser över sina rutiner. Inte skyller allt på en stackars kund som inte fått någonting. Men visst är väl säkert en hel del som inte orkar krångla, vill inte hamna i register, etc. dem betalar och går vidare. Jag betalar inte för något jag inte fått. Sånna lirare skall klämmas åt och jag tycker det är beklagligt att dessa finns. Vi internethandlare som är seriösa och bedriver verksamheter på schyssta sätt vet att det lönar sig i längden...
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat