Citat:
Ursprungligen postat av Wojt
Citat:
Ursprungligen postat av WizKid
Är det ens lagligt? Jag trodde att som företag är man väl alltid ansvarig fram till varan kommit till kunden och att det inte gick att skriva bort i köpvillkoren.
|
Borde väl vara lagligt när inte ens skit-Posten kan ersätta skador som de gör när de transporterar.
Posten asvarar för transport, inte företaget, men det är alltid företaget som får betala för Postens misstag.
|
Att företaget eller posten står för ansvaret pga. försvunna paket, etc. ser jag som självklart vilket jag hoppas du också gör. Slutkunden dvs. privatpersonen skall väl aldrig i något fall belastas pga. att företaget eller speditören företaget valt gjort fel?
Ser jag som självklart både som e-butiksägare och som kund.
Nu vet vi ju dock inte om de äns skickat grejerna.. Kanske bara fakturera lite hej vilt för att dra in lite enkla kulor på att skrämma upp folk med inkassokrav (som inte är inkasso) och blanketter från kronofogden... om det nu är företaget i frågas speditör som skitit bort det så är de väl ett problem mellan dem två parter... inte skall jag behöva stå tills svars för fel de har gjort?