Flitig postare
|
|
Reg.datum: Oct 2004
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Oct 2004
|
Hej!
Jag behöver lite hjälp här.. I somras någongång beställde jag bläckpatroner till min hemskrivare från en svensk återförsäljare av dessa, ink66 AB.
Det stora problemet är dock att jag aldrig fick något levererat. Efter jag inte fått några grejer så tar jag en månad och beställer från inclub vilket som vanligt går smärtfritt och smidigt och jag har produkterna ett par dagar efter..
Ytterligare ett tag efter fick jag en påminnelsefaktura som jag bestred via e-post.
Idag kom ett "inkasso"krav (står dock inget inkassobolag) och med hot om att det om 10 dagar skickas till kronofogden.
Förfarandet tycker jag är jätte bra, de som inte betalar ska självklart göra det. Nu är bara problemet att jag inte fått något levererat. Jag bad om ett kolli-id, men då hade de tydligen via köpevillkoren skrivit att det är jag som köpare som ansvarar för frakten.
Hur skall jag hantera denna situvation?
Jag är insatt i hur jag som företagare gör då jag själv har e-butiker, men av rena principen tänker jag inte betala för något jag inte fått. Är en skitsumma egentligen, 400-500 spänn. Men återigen betalar jag inte för något jag inte fått levererat...
Att tillägga är att jag beställt detta som privatperson. Skall även ta kontakt med konsumentverket och göra en anmälan mot företaget. All hjälp mottages.
Och din som känner mig sedan tidigare vet att jag betalar mina fakturor och inte smiter undan en enda krona. Men samtidigt måste man skilja på rätt och fel. Jag betalar likväl inte en krona mer än vad jag behöver eller ska göra!!!
Mvh
Jonas
|