Citat:
Originally posted by Storen@Jan 4 2007, 20:15
Ja, alltså driver man företag och vill satsa på det så måste man "tyvärr" prioritera sin tid och kraft. Man kan välja att ta itu med marknadsföringsproblem, utveckling, tillväxt eller andra saker. Det finns gott om detta ;-)
Men att riskera att sätta sig i onödigt jobbiga situationer där man riskerar sin dyrbara tid med att slåss för sin personliga åsikt tycker jag är fel eller åtminstone onödigt.. Att riskera sitt företagsnamn i sammanhanget är bara dumt enligt mig, men har man privata webbsidor/angelägenheter så får man göra som man vill..
Vill man anses som seriös företagare bör man förhålla sig neutral med respekt för sina kunder, i andra fall (fritid) så har ingen med just dina moraliska aspekter att göra..
Vad gäller tillslaget som tråden egentligen handlar om så behövs dessa åtgärder ibland precis som när den amerrikanska polisen "bankar på" människor.. Det finns gråzoner inom de flesta områden som någon gång kommer upp till ytan. En del drabbas felaktigt medans andra drabbas mer korrekt. Det är detta som är en del av utvecklingen för att till sist sudda ut denna nyans..
Som brukligt dras alltid några oskyldiga med i svängen, men orsaker till allt finns alltid - och förstår man "fiendens" agerande är det betydligt enklare att ta strid med konkreta medel.! ;-)
|
Förstår du verkligen vad det är du säger?
1. Det finns flera nischer på varje marknad. Om du startar ett webbhotell idag är du en i mängden. PRQ är dock smarta eftersom det finns en hög av människor i Sverige (och självklart utanför) som tycker precis som PRQ. Många av dessa människor har webbsidor.
Tänk dig om bara någon procent av dessa la sina webbsidor hos PRQ. Då skulle PRQ vara det största webbhotellet i Sverige.
PRQ är ett nischat webbhotell. Men PRQ är även bra för oss alla andra som inte delar alla deras åsikter. PRQ är ett webbhotell som lett webbhostingen i rätt riktigtning i Sverige. Sveriges billigaste webbhotell per kr/gig. Idag följer fler och fler PRQ´s prissättning. Det gynnar oss.
2. Tillslaget skulle vara helt okej i mina ögon om man hade något att gå på. Bevis och återigen bevis på att denna verksamhet bryter mot någon
svensk lag. Att jänkarna brevväxlat och fört samtal med svenska regeringen räcker tyvärr inte. Inte i svenskt rättsväsende.
Du såg förmodligen själv nyheterna om det hela? SVT som visade.
3. Själva tillslaget där man tog 183 servrar, den som påstår att man inte kunde ha gjort det annorlunda förstår inte alls hur saker och ting
fungerar överhuvudtaget. Jag har verkligen inte den serverkunskap som många besitter på, på detta forum. Men det gick utan tveka underlätta det hela. Det var dock bekvämt för polisen att göra såhär. Men vad som förefaller bekvämt för polisen betyder ej att det är rätt.