Nykomling
|
|
Reg.datum: Oct 2004
|
|
Nykomling
Reg.datum: Oct 2004
|
Personligen föredrar jag som kund att få för mycket information och sålla ut vad jag tycker är viktigt själv. Om inte annat så för att över tiden kunna utvärdera webbhotellet. Den mer detaljerade informationen behöver ju naturligvis inte ligga öppen för alla att se, utan det räcker ju att kunderna kommer åt den.
Principen att vara öppen på det viset är ju speciellt viktigt om webbhotellet har kunder med reseller-konton eller andra sidor där webbhotellets kunder i sin tur har kunder som undrar vad som händer. Om jag hade haft en kund som skulle se på något på min webbsida vill jag ju kunna ge en vettig förklaring om sidan råkar vara nere när kunden skall se den. "Näe.. jag vet inte.." låter väl inte riktigt lika seriöst som "Servern blev överbelastad av ett problem med en felaktig router, webbhotellet har nu löst problemet och köpt ytterligare utrustning för att förhindra att det händer igen"?
Går mycket hellre till är ärligt webbhotell som redovisar sina problem och på det sättet visar att de bryr sig om mig som kund, än ett som mörkar.. Ärlighet varar längst sägs det väl...
|