Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-02, 17:46 #11
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by Pettolajnen@Jan 2 2007, 18:40
Det där går inte ihop för mig. Självklart ska jag ta betalat för mina tjänster, men hur ska folk veta att mina tjänster finns? För det kostar ju att få folk att veta det. Det är ett dilemma.
Släng alla gamla förutfattade meningar om hur man tjänar pengar åt skogen. Pengar in => svart låda => mer pengar ut är en gammal filosofi som funkar men många med mig tjänar pengar på svart låda => pengar ut istället. Kolla bara på detta forumet. Det tar tid att bygga kritisk massa men genom att vara intressantast / bäst så växer din besökarskara.

Edit: vad jag försöker säga är att istället för reda pengar så får du investera din tid. I form av programmering, redaktionellt material etc. Bor du i en halvstor stad så har du ju garanterat ett antal anslagstavlor du kan sätta upp hemmagjorda lappar på. Det bör ge hyfsat stort genomslag i din nisch. Säg att du bor i Göteborg, fixa in 5 båtannonser från regionen (vem bryr sig hur du fixar dem, kopiera dem om du måste :P). Skriv ut ett A4 med de fem annonserna + bild samt reklam för din site. Sätt upp lapparna på relevanta anslagstavlor i regionen. Lite juridisk gråzon, men jag misstänker att du kanske får springa mot rött när du skall hinna med tåget på morgonen också...
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat