Visa ett inlägg
Oläst 2007-01-02, 01:38 #24
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Originally posted by Amos@Jan 2 2007, 00:50
Jag säger inte att du har fel men vi kan väldigt lugnt konstatera att du har en helt annan version på hela historien. Lite mer rosenröd kan man väl sammanfatta den.
Eftersom jag röstade borgerligt, och det efter att noga ha följt debatterna och läst igenom partiprogrammen finner jag det bara smått förolämpande att på något sätt bli förknoppad med "rosenrött".

Tvärtom, jag är helt och hållet emot blockaden och även om fackorganisationer i sig inte är dåligt är jag starkt emot LOs konstanta inblandning i den svenska politiken. Som Socialdemokraternas lilla beskyddarverksamhet tycker jag de förtjänar en rejäl reform för att bli mer politiskt obundna och försvara de intressen de faktiskt skall företräda: nämligen arbetstagarna (och tjänstemän, givetvis).

Men, tyvärr, gör HRF och LO inget direkt fel. De har lagen på sin sida. Precis som att Wild 'n Fresh i Göteborg har all rätt att vägra att skriva på, och i det fall hennes avtal skulle ses som ogynnsamma eller direkt olagliga så är det alltså inget ärende för facket.

Som svar till Sinnenas Teater, så kan jag förstå den kritiken. Småföretagare har i min yrkesverksamma karriär varit de värsta arbetsgivarna. Men kollektivavtalen är fortfarande frivilliga. Sedan finns det ju faktiskt en gräns i vad man behöver finna sig i på arbetsplatsen. Det är förundransvärt hur mycket man kan uträta genom att klaga lite.
Kaffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat