|
Nykomling
|
|
Reg.datum: Jan 2004
|
|
Nykomling
Reg.datum: Jan 2004
|
Jag skulle vilja säga att anledningen till att det är så pass bra business för utvecklare är att många aldrig hört talas om det. Jag tror faktiskt att det är fler som kan med simplare kodspråk än det finns de som vet vad sökmotorsbranschen handlar om. Det gör konkurrensen på en normal nivå, se webbutvecklingsbrashen, där finns det hur många som helst med kompetens men deras problem blir oftare att de verkligen får spendera väldigt stora mängder tid på att söka potentiella kunder, ifall de inte marknadsfört sig bra.
För kunden så är sökmotorernas dominans vad det gäller att hitta tjänster och produkter relativt ny. Ett tecken på detta är väl nästan att "Googla" lagts till i svenska akademins ordlista. Det ligger, för kunden, ett helt nytt sätt att marknadsföra sig framför dem (då bortser jag från enklare former av anpassning för sökmotorer med endast sökord och beskrivning). Så vad jag har känt i alla fall så är intresset stort att vara "med på tåget".
Detta tillsammans är vad jag ser som det positiva som gör marknadsföring på sökmotorer till en trevlig bransch att vara i.
|