Citat:
Originally posted by Frazze@Dec 12 2006, 14:09
Sen funderar jag lite på det här med EPI. Verkar ju vara ett smart litet sätt att länka direkt till vissa produkter, vilket kan bli bra på en av mina sidor.
|
EPI är en teknik för att spara extra detaljer i sin statistik. Med denna teknik kan man exempelvis utvärdera vilka annonsplaceringar som fungerar bäst. Eller vilken medlem som klickar på vilka annonser.
Om du exempelvis vill pröva om en banner passar bäst överst på sidan, under texten, eller längst ner kan du lägga till värdet "topp", "undertext" eller "botten" som EPI-kod till din trackerlänk, trots att det är exakt samma grafik! På liknande sätt kan du lägga till värdet "user:x" för att spara vilken inloggad medlem som klickat på dina annonser.
Om du vill börja använda EPI och inte har detta aktiverat kontaktar du vår support. Sedan lägger man till "epi(x)" till de nya trackerlänkarna eller "&epi=x" till den gamla varianten.
Det handlar alltså inte om att länka till produkter. Där har vi istället en funktion som heter produktsök. Du kan även använda djuplänkning, som är lite enklare att komma igång med. Då behöver du bara gå in på webbutiken, leta dig fram till produkten du vill länka till och länka direkt till denna sida genom att använda url(x) (eller &url=x i gamla länk-varianten).