Ämne: IP nummer?
Visa ett inlägg
Oläst 2006-12-27, 22:24 #20
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Originally posted by patrikweb@Dec 27 2006, 22:20
Saken är att det är Port80 serie som dom äger och dom som lär få ta skiten över missbruk. Så är dom som lär få ta det största ansvaret samt även dom som bör informera sina kunder.

Så generelt så borde du fråga Port80 istället för att kräva att det ska finnas dokument rakt av hos RIPE.

Sedan så klart man ska följa regler, precis som det är isp:en som får ta ansvar över missbruk av alla saker.
Port80/Bahnhof/Servanet har det yttersta ansvaret för våra serier ja, men ingen av de operatörerna har kunnat ge mig dokument som säger att man inte får sälja ipnummer, enbart att RIPE inte får sälja dom, inget annat.

Fortfarande inte ansvar vi snackar om, utan om man får sälja ipadresser eller inte, vem som äger serien, vem som lånar den, vem som nyttjar den är inte relevant för fem öre.

Jag säger inte att jag har rätt, jag bara undrar hur du kan säga en sån sak enbart över ett mail utan att det finns ett jota om det på RIPE NCC´s hemsida, mötesprotokoll, policies sedan 8år tillbaka o.s.v. Jag har inte lusläst allt, men jag trodde att du hade någon officiell källa när du är så säker på ditt påstående.

Säkerligen många andra som är intresserade av hur det ligger till också.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat