Citat:
Ursprungligen postat av WN
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
Mina erfarenheter av 'snappande' när det gäller vissa "attraktiva" domännamn under .se är att det visst kan vara väldigt hård konkurrens och handlar om väldigt små marginaler och noga planerande.
|
Det jag menar är att det går minst lika bra för mej att ligga och kolla "date'en på servern manuellt som för andra med en mjukvara, och när jag pratar volym så är det att ex snapnames skall regga 20 000 domäner på några sekunder när en "domaindrop" sker därav snacket om millisekunder, och där är inte "drop"en's tid känd och "drop"'en tar minuter på .com, .se är ju datumstyrt.
WN
|
förvisso sant att det handlar om olika volymer och att en snap-tjänst under .se skulle ha andra förutsättningar pga datumberoende istället för klockslag.
att utveckla en automatiserad nattöppen registreringstjänst för .se handlar väl isåfall också till viss del om viljan skicka iväg en ansökan kl 00:00:01 istället för kl 08:00 samma dag. visst finns det ett antal ombud som redag idag jobbar med nattliga registreringar, men vad jag vet sker de mer eller mindre manuellt i ett eller annat led. det är mycket det man skulle undvika genom en tjänst a la snapname.
även automatiserandet av domänregistreringar för att få dem omedelbara skulle vara en klar förbättring för kunderna, till de alternativ jag känner till idag.
själva registrerandet av .se-domäner nattetid sker redan idag på de flesta(?) håll automatiskt enligt vissa rutiner vad jag förstår. att hitta det vinnande konceptet för att få igenom en registrering gentemot dessa andra skulle väl antagligen vara det största problemet.
nåja, återstår att se vad som händer på den fronten. enda rätta är väl att själv bli ombud. någon som har uppfattning om hur mycket depositionen brukar ligga på vanligtvis? förekommer summorna 30 000 även i praktiken?