Visa ett inlägg
Oläst 2004-04-22, 01:01 #8
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by WN@Apr 21 2004, 22:48
Min gissning

Det finns för många kaffedrickande ombud i förhållande till marknaden, så får man in ett önskemål om en "domänsnap" så ställer man klocka på 23:58, klockan 00:00:01 skickar man in den redan förberedda ansökan till nic.se.

Volymen .se domäner som är så litet att ett snappsystem är överflödigt, det handrar ju inte om millisekunder som på .com marknaden.

Manuellsnap.com

Min gissning

WN
Mina erfarenheter av 'snappande' när det gäller vissa "attraktiva" domännamn under .se är att det visst kan vara väldigt hård konkurrens och handlar om väldigt små marginaler och noga planerande.

Tycker inte riktigt det handlar om volymen just eftersom ett system som detta också skulle underlätta för support/registry-personal om det effektiviserades enligt önskvärda förutsättningar.

Möjligheterna att utveckla ett system för snappning som i teorin skulle fungera bra (och i praktiken förhoppningsvis likaså) skulle ju inte kräva speciellt stora insatser för att få det att fungera smidigt under vissa givna förutsättningar.