Visa ett inlägg
Oläst 2006-12-25, 15:05 #7
wizzos avatar
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2006
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
wizzos avatar

Reg.datum: Dec 2006
Tack för alla tipsen!
En sista fråga vad är det korrekta omfånget i kronor angående års lönekostnad för en Webmaster? Vad är en godtagbar lön för den som söker ett sånt yrke år 2007?
Vilka kunskaper ska man förvänta sig att en allmänn Webmaster ska kunna förutom .html, Bildredigering och Flash?

Citat:
Sedan är det ju viktigt hur ett företag framställer sig i jobbannonser om det attraherar tjejer eller inte.
OK här är min allra sista fråga kanske...
Vad är det för saker som attraherar tjejer i en jobbannons jämfört med en annons som bara riktar sig till vem som helst på marknaden?
Citat:
Har du provat att annonsera tjänsten här på WN under "Förmedling av jobb och tjänster"? När jag sökte en webmaster till min webbutik så fick jag svar från två kvinnor med kompetensen som jag efterfrågade.
Det är inte riktigt kompetens biten jag oroar mig för, i 9 utav 10 fall skulle jag säkert hitta bra kompetens bara genom att blunda och peka.
Jag vill liksom få tillfället att analysera och utvärdera en persons stil i hans el. hennes arbeten/projekt innan jag börjar en intervju el. förhandling. Det finns ju lagar och sånt om jag inte tar fel angående hur länge man får lägga ut en annons, det kan ju ta 3 år innan man hittar nån som har en "stil" som man letar efter.
Då verkar den allmänna annons förfrågan approachen inte vara ett så bra verktyg, speciellt om man inte går efter kompetens kriterier helt blint. B)
wizzo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat