Visa ett inlägg
Oläst 2006-12-23, 01:21 #46
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Sluta lek i sanlådan, när började man kunna se taxering för ett aktiebolag ett par månader efter grundandet? Baserar du min ekonomi på hur jag taxerade som student? Ja jag har käkat nudlar länge och ännu mer för att kunna starta upp de verksamheter jag driver!
Jag har drivit enskilt företag innan precis som många andra, har aldrig snyltat en krona och betalar mer skatt än de flesta. Den vinsten därifrån har sedan gått till MITT aktiebolag, skrattretande vilka påståenden som du slänger jokkoapa.

Jag skiter i vad Brumark och Carlin taxerar, jag har varit student och levt på CSN. Och det är jag fan stolt över! Nu driver jag ett bolag SJÄLV och håller på att anställer den ENDA som har hjälp mig med det, en numera 18åring ifrån Stockholm.

Hitta skit på mig, visst det har ju med saken att göra. Ska vi dra upp att jag dricker öl? Att jag har förlorat oskulden? Att jag har plankat in på bio? Vad fan är det för lekstuga, vi pratar om ett land som har blivit blåsta och att personen bakom det gör allt och lite till för att skydda detta.

Vill du ha hoppa på mig som person eller mitt företag så varsego jokkoapa, jag ställer gärna upp men det kan vi ta privat. Jag kan komma bort till dig så kan vi träffas.

Existerar inte bolaget?
556712-2311
DEbolaget i Malmö AB
KIVIKSGATAN 7C
C/O DAN EGERSTAD
214 40 MALMÖ

Det vettigaste jag läst idag är följande:
Citat:
Originally posted by domaintarzan@Dec 22 2006, 19:35
Danski: Rent hypotetiskt.. säg att ni lyckas få administrativ kontroll över .NU toppdomänen. Vad hade ni tänkt skulle hända med de existerande .nu domänerna? Bill Semich kommer ju knappast lämna över databasen till er frivilligt. Det är han som byggt upp kundstocken och databasen. Ägarna till .NU domäner syns inte i whois och TLD zonen finns inte tillgänglig för nerladdning. Eller hade ni tänkt börja om från början?
Det är en viktig fråga och var därför vi försökte köpa rättigheterna till ön istället för att fortsätta den juridiska linje som pågått under många år. ICANN har som sagt inte trots de regler som existerar en backup på databasen av användarna. Jag kan inte garantera ett skit, kan NuDomains det då ingen får insyn i den?

Rent förtal mot mitt bolag detta, ni kräver mig på bevis hela tiden vilket jag kan ge men absurda saker såsom att jag skulle förfalska namnteckningar, ha bolag som inte existerar, gömma pengar, ha affärer med skurkar (äter upp småbarn?) kräver tydligen inte ett skit fakta utan är helt ok att hitta på efterhand.

ITUs dokument är inte hemligt, dokumentet ligger fritt tillgängligt på deras webplats.

Men okej, vad exakt kräver ni för att komma ner på jorden? Det mesta går att ordna fram men inte nu, det är jul om ingen har insett det. Tydligen inte Brumark, Semich, IDG....
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat