Visa ett inlägg
Oläst 2006-12-21, 23:38 #14
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
Citat:
Originally posted by Wojt@Dec 22 2006, 00:14
Lång uppsägningstid är ju så sjukt. Jag vet inte många webbhotell som gör så utomlands, betalar man inte så stänger de av kontot helt enkelt, de skickar givetvis ut påminnelser osv men inte till inkasso. Känns som ett "typisk svenskt" sätt att tjäna pengar.. speciellt när det är årsavtal. Binder man sig till ett kasst webbhotell sitter man i skiten i ett helt år. Illa om det gäller tex. dedikerade servrar..

Samma med bredband, det går ju inte ta del av erbjudanden för att det är sjukt lång uppsägningstid hos din nuvarande leverantör. Plus att man måste först stänga av kontot innan man beställer. Det går inte smärtfritt alls tack vare sånt här system... men allt för att besvära flytt för kunden.

Som tur är så behöver man inte stänga av sitt webbhotell innan man skaffar ett nytt. Det skulle vara vidrigt.
vi skulle bli stämda på direkten om vi INTE förlängde ett domännamn, vilket de flesta av dessa kunder har på samma konto. Vi har inga problem med att folk säger upp - antalet är mkt lågt jämfört med antalet konton som startas.
Problemet är att det uppstår kostnader när ett konto inte sägs upp i tid och det kan vi inte stå för.
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat