OK enbart den där lilla ISP länken fick hela mitt projekt att implodera ihop på bara 3 nanosekunder, jag fattade noll av vad som beskrevs :blink: Verkar som att jag har en hel del annat extramaterial att läsa ikapp imorgon men måste ändå ställa lite mera dumma frågor innan jag går och lägger mig.
4.)
Kan man räkna in (Telia och Glocalnet) i denna grupp av ISPs (Crystone, Bahnhof, Patrikweb, FS-data, PRQ) el. finns det en/flera stora skillnader mellan hur dem funkar på marknaden?
5.)
Det som Youtube har åstadkommit är det i samma nivå som att starta sitt eget ISP? El. har dem gått ett steg längre el. vice versa mot ISP uppbyggnads processen?
6.)
Kan det som Apple iTunes gjort likställas med Youtubes uppbyggnads förfarande och prestationer?
7.)
Jag vill liksom iTunes enbart sälja mp3 filer över nätet behöver jag verkligen gå igenom allt det som står i ISP länken för att realisera målet. Räcker det inte att jag bara fixar ihop en serverpark och köper "bandbredd" alt. "bandbredds tillstånd" från ovanstående levarantörer för att jag ska kunna köra igång?
:blink: ????????
åh jag postade innan jag såg Danskis senaste, du besvarade en hel del frågor jag hade. Ska kolla närmare på dina tips imorgon!
Citat:
Din frågeställning kan liknas med att fråga hur du bygger en bil utan att ha körkort. Inget ont mot dig men du måste ta ett steg i taget.
|

jag börjar inse det.