Ämne: YouTube?
Visa ett inlägg
Oläst 2006-12-20, 23:57 #25
wizzos avatar
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2006
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
wizzos avatar

Reg.datum: Dec 2006
Åh jag försöker bara förstå vad som krävs för att genomföra det som Youtube har gjort. Som sagt min kännedom om server samt hemsides branschen är näst intill 0 så därför kan mina frågor låta väldigt osammanhängande till tråden som jag påpekade tidigare.
Men jag är i rätt tråd! Youtube är det som jag vill ställa in mikroskåpet på.
Citat:
...köper en serverpark för en halv miljon...
Så om man ska göra som du påpekade (fortfarande en hypotetisk fråga) införskaffa en serverpark då lär man inte behöva dessa aktörer...
Citat:
Hyr du en server eller bandbredd hos en leverantör/webhotel får du i princip göra vad du vill med den. Crystone, Bahnhof, Patrikweb, FS-data, PRQ är bara några få av de hundratals leverantörer som kan leverera det du söker.
Citat:
wizzo - (höhö, inte undra på att jag fick tillbaka så konstiga svar från Telia och Glocalnet när jag frågade dem hur jag kunde köpa en kommersiell lina)
:lol:
...för då lär man stå för leverantörs rollen själv va?

3.)
Så min nästa fråga är, efter att man hypotetiskt har skaffat sig en serverpark. Vad behöver man göra sen för att få tillstånd att bedriva den typen av verksamhet som ovanstående leverantörer gör? För jag antar att man då måste fixa den "kommersiella linan" el. kommersiella tillståndet själv, nu när man hypotetiskt står i leverantörens skor. Är det PTS, skatteverket, kungen el. en kombination av olika statliga verk man måste vänta på besked från innan man kan driva sin serverpark alternativt leverantör/webbhotell?
wizzo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat