Citat:
Originally posted by backen@Dec 19 2006, 21:25
När kan man förvänta sig att tex unicell kommer med ett alternativ?
Kan du (som jag antar jobbar på unicell) svara på om erat minialternativ kommer att kunna hantera affärer med länder utanför sverige och utanför EU på ett enkelt sätt?
|
Vårt "alternativ" finns på sitt sätt redan. Unicell är ju företaget som utvecklat och arbetat med tekniken som gör det möjligt att slippa Debet och Kredit alltsedan 2002. Programmet UNI_BAS som funnits sedan 2002 har vi nu gjort en kraftigt bantad "mini"-variant av. Det är till och med så att det är samma programkod som laddas ner från nätet, men beroende på licensnummer så uppträder programmet i full version eller som ett "mini"-program.
Miniversionen är så gott som klar. En demovideo kommer att läggas ut på vår hemsida denna vecka. Leveransklart runt nyår.
Priset för "mini"-vesionen kommer att ligga på 490:- kr (luddat) och alltså 980:-"oluddat". Vi har bestämt oss för att till 100% följa SPCS prissättningsstrategi, med den stora skillnaden att vi alltid kommer att tydligt förklara "luddet".
Priset för UNI_BAS standard (som alltsedan 2002 kan laddas ner från vår hemsida) ligger på 1.250:-. Vill man ha serviceavtal tillkommer 400:- per år. Vi har haft samma pris (helt oluddat) sedan 2002. Priset för UNI_BAS standardversion utan service ligger 10 kr under SPCS kraftigt bantade version. Kanske är det detta som "pressat" SPCS att göra något super-super supersmart med sitt pris?
I UNI_BAS standardversion finns förstås stöd för EU- och exporthandel avseende moms. Det finns dessutom en tilläggsmodul för valutahantering (400:-) och en tilläggsmodul för utskrift fakturor i främmande språk (400:-).
Den som startar med "mini"-versionen kan via telefon uppgradera till standard för 1.000:-. M.a.o. inget bra alternativ att börja med 980:- "oluddat" och då få ett oerhört kraftigt nedbantat UNI_BAS fullt jämförbart med "SPCS enskild firma" och därefter uppgradera för 1.000:-. Å andra sidan vad kostar det att uppgradera SPCS så att man utan att behöva registrera om allt får med sig fakturering, kunder, artiklar, leverantörer etc. och ändå kunna fortsätta med enkelheten utan Debet och Kredit.