den där metoden känns dock skapligt dryg då jag faktiskt utnyttjar sessionernas stora fördel, att det är smidigt och sparsamt att lagra mycket innehåll där i. Jag cachar skitmycket data där i och min sessionsarray innehåller med lätthet 200 rader med blandade värden, mest tal.
Jag optimerar alltså tokmycket genom att komma ihåg saker i sessioner istället för att gräva fram informationen om och om igen vid varje sidladdning. Fast jag kan ju förvisso kanske spara en del saker på andra ställen.
Men det kanske är dags att fördjupa sig riktigt och se om denna sessionsmetod håller i längden. Jag försöker verkligen undvika att behöva göra om saker typ två år efter vi öppnat. Så även om vilka skitlösningar som helst håller i början och siten kanske går dåligt så att vi aldrig ens får behov av bra lösningar, men jag sätter ribban så högt jag kan.
Men ibland är man ju ovetande och inte känner till allt, just det här med smarta lösningar kring lastbalansering är jag helt lost på.
Men det här med att sessioner lagras fysiskt, det borde väl gå att göra så att de delas mellan flera datorer? eller att de raidas eller nåt. Jag menar, databasservern kommer ju också vara på en annan burk, så att hämta info ifrån en databas från en annan burk, eller hämta sessionsinformation borde ju vara ungefär same shit. Så utan att ha inblick i hur det verkligen fungerar så tycker jag att det borde vara soft även med sessioner.
Annars är du välkommen att rätta mig.
Tack!