IPt är BBB i Kista.
Hoten är i formen av total avsaknad på meningsbyggnad, senaste mailet citerat:
Citat:
mm o ja ska släcka eran hemsida bye bye de kommer ske ikväll
|
Enda kraven som ställts är nedan i ett tidigare mail som jag inte besvarat, citerat nedan. Vi har en tjänst där man kan få en produkt ifall man har "ett poäng", personen anser sig berättigad till en produkt utan att uppfyllt det som krävs.
Citat:
vadp ett poäng skicka förfan innan ja polisanmäler. det tog mig flera dagar o fixa värvare.
jag har gjort nåt för er sida nu är de eran tur.
|
Kommer ringa till BBB under onsdagen och försöka få dem att åtminstone varna användaren, att jag inte tänkte på det direkt! Tack Jonas, själv fastnade man i polisanmälningsträsket direkt på grund av adrenalinet.
Citat:
Originally posted by magic@Dec 19 2006, 21:21
Hans föräldrar lär ta ifrån honom hans dator och tvinga tönten att gå ut och leka i naturen, bygga snögubbar eller sandslott ett tag framöver.
Polisen kommer inte att göra ett skit om du inte kan visa att du lider ekonomisk skada.
|
Hehe, nog den lösning jag hade sett som absolut roligast! Borde införas som straff för minderåriga i lagboken.
Om servern skulle gå ner kan jag mycket lätt påvisa stora ekonomiska förluster då neretid på kvällstid av gällande server kostar mig cirka 1000kr/h. Men ser det som en liten risk med tanke på det naiva beteende som personen uppvisat.
WN som alltid ett underbart bollplank när man är uppe i varv =)