Citat:
Originally posted by funktionalism@Dec 18 2006, 19:29
Vi har haft två upprepade försök från en person på Gånglåtsvägen i Malmö.
|
Det finns flertalet så kallade dropplatser i Malmö där produkter lämnas mot faktura som sedan inte betalas eller betalas med stulna kreditkort. Individer som redan har enorma skulder eller planerar att lämna landet handlar på faktura och säljer till halva priset mot beställning. Samma folk som äger ett par hundra bilar på pappret, tar en månadsavgift från den riktiga ägaren och tillåter då den att parkera fritt hur som helst eftersom alla böter bara samlas på hög.
Den gata du nämner ligger i ett riskområde (lindängen) om vi ska använda den termen. Jag har tidigare funderat på att skapa en svartlista på adresser och namn i Malmö som används i rena bedrägerier då jag har god insyn i det men det är ju tyvärr olagligt varav realiseringar varken är eller kommer påbörjas.
Varning för off topic
Bara att inse vilken stad man lever i, var annars blir en 12-åring stannad av snuten som är ute och kör? Okej det kan ju hända var som helst, men med mamma och pappa i baksätet? Möjligen andra ställen också men om mamman då är efterlyst för att inte dykt upp för sitt fängelsestraff? Fortfarande kan det ju hända lite här och var men i detta fall flyr även pappan från snuten. Spåras upp med hund varav han hittas i en husvagn full med stöldgods. Det är då man säger "Välkommen till Malmö".
Källa
Inget ont mot Malmö då jag själv är uppväxt och bor här men faktum är att många bedrägerier av den sort som talas om har sin rot här. Ni gör rätt i att neka faktura mot vissa adresser, har själv fått saker hem jag inte beställt. Jobbig process med att polisanmäla bara för att skicka tillbaks en produkt, ser hellre att affären då ifrågasätter den beställning som "jag" gör från första början om något filter reagerar på beställningen.