Visa ett inlägg
Oläst 2004-04-20, 12:33 #10
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Citat:
Ursprungligen postat av digiArt
Snyggt argumenterat, jag håller med om att leverantörerna kanske tar ut lite mkt från tjänsteleverantörerna. För att få en rättvis argumentation kanske man egentligen ska jämföra med de avgifter som factoringföretag tar, det är ett faktum att operatörerna agerar som factoringbolag i dessa fall (förutom att tillhandahålla teknik mm) och då bortser vi också från tiden mellan levererad tjänst och utbetalad summa.

Men här föll du lite grann

Citat:
Ursprungligen postat av Cellsynt
* Kreditrisken finns inte på ett par betal-sms för några tior, kreditrisken är isåfall så mycket större på abbonemang+samtalsavgifter, vilket gör att operatören borde kalkylera sin sk. kreditrisk på dessa avgifter & lägga in en täckning för dessa här istället (vilket jag är ganska säker på att de också gör i dagsläget).
Kreditrisken är väl på det totala fakturerade beloppet? Inte på en del av beloppet?
Jag kan sälja fakturor och få ut 94% av beloppet på en kund med hög kreditrisk, jag utgår ifrån att Telia har möjligheten till minst lika bra villkor.

Ok, jag backar där Självklart är den på hela beloppet, jag försökte poängtera att SMSen inte utgör en stor kreditrisk för operatören eftersom det är förhållandevis låga belopp, helt klart felformulerat från min sida!

Intäkter via SMS är en viktig intäktskälla från många websiter, och det finns en stor risk att utvecklingen hämmas pga alla avgifter, jag känner till väldigt många fritidsprojekt som har blivit företag med ett flertal anställda tack vare PSMS, det är en sådan utveckling vi vill se mer av här!
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat