Visa ett inlägg
Oläst 2006-12-18, 17:59 #14
Sten_UNICELL Sten_UNICELL är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2005
Sten_UNICELL Sten_UNICELL är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Originally posted by jomper@Dec 7 2006, 22:13
Upptäckte att SPCS/Visma har ett program som skulle passa mig perfekt.

Citat:
Visma Enskild Firma är anpassat för dig med enskild firma som använder kontantmetoden och har en omsättning på högst en miljon kronor med årsvis momsdeklaration.
Dessutom deklaration och inventarier, strålande. 590 pix. Nu har jag allt på papper och kommer behöva hjälp att få ihop deklarationen, det här kanske är lösningen på allt? Någon som testat? Finns det liknande alternativ från andra?
"Finns det liknande alternativ från andra?"

Det har gått över 10 dagar och Din fråga har inte besvarats.
Alltid när det kommer nya regler som påverkar bokföringen "skakar det till" i bokföringskmarknaden.
Du kan vara helt säker på att det kommer fler mini-program av detta slag från andra/alla leverantörer.

Jag kan inte annat än kommentera priset som alla tycks jubla över:
SPCS är först ute med sitt mini-program och har så att säga "slagit an tonen" för hur dessa mini-system skall säljas och marnadsföras. Jag förmodar att alla som läst tråden är i tron att man får ett bokföringsprogram för 590:- kr precis som reklamen utlovar. Ja, 590:- kr inte 1 gång utan per år som det klart framgår. Alla kunder som denna typ av program vänder sig mot, bokför ju kalenderårsvis. Här har någon på SPCS varit super-supersmart. Årsavgiften för programmet gäller inte kalenderårsvis utan gäller från den 1 nov till den 31 okt nästa år.
Alltså, köp programmet i mars 2007 och betala 590:- kr. Redan den 1 november 2007 kommer nästa faktura. I november 2008 kommer nästa faktura på 590:- MEN VÄNTA LITE! Under åren 2007 och 2008 har Du då betalat 590 kr 3 gånger - helsmart för SPCS! Du har använt programmet i ett och ett halvt år Men betalat 3x590:- jo, - helsmart för SPCS! Inte så smart för Dig!

Ja, självklart är det helt upp till SPCS att själva avgöra hur man vill presentera sina priser. Men störst på marknaden och dessutom först på plan med minisystem, innebär ju att tvingar andra leverantörer presentera priset på samma "luddiga" sätt för att kunna jämföra priset - eller kanske någon kommer på ett ännu super-smartare sätt?

Nog hade det varit snyggare att ange det "Effektiva priset" som ju är 2x590:- + frakt 2x40 vilket då blir 1.260:- för första året och därefter 590:- kr per år.

Man kan väl bara hoppas att de andra leverantörerna presenterar sitt pris på ett rakryggat sätt.

P.S Villl bara att det klart framgår att jag själv är så att säga "part i målet" - och vi - precis som de flesta leverantörer - kommer också med ett mini-program i samma prisklass. Så Din fråga "Finns det liknande alternativ från andra?" Svar ja - inte bara från oss - från de flesta leverantörerna!

Snälla, ge mig gärna ett tips. Vårt miniprogram skall med "ludd" kosta 490:- kr. Om jag nu inte vill "ludda till" priset. Vem köper ett "oluddat" program för 980:- om man nu jämför med SPCS "luddade" för 590:-?? Vad ska vi göra?? Hur ska vi presentera priset? Med eller utan ludd (eller med superludd?)? Tuff sits - eller hur?
Sten_UNICELL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat