Visa ett inlägg
Oläst 2006-12-18, 11:34 #20
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by Lazyman@Nov 9 2006, 11:54
Eftersom Telespärr inte har något stöd i någon lag eller etiska regler i callcenterbranschen så är det ett slag i luften att försöka. Ett rent försök att lura företag på pengar.
Jag ramlade på Telespärr och kom på att jag läst någon tråd om dem tidigare, så jag kollade lite extra..

ConnectingSweden AB är ett Luxemburgägt företag som anger "Callcentertjänster" som verksamhet. Bland tjänsterna de presenterar på sin hemsida kan ju nämnas: ”kalla kunder” för nyförsäljning dvs det som betecknas som spamsamtal.
En annan tjänst är deras Faxreklam-tjänst som sannolikt är orsak till många härliga erbjudanden i era faxkorgar.

Det som fick mig att reagera var att Telespärr på sin hemsida presenterar sig som "Bifirma till 556653-3104" vilket gav ett märkligt intryck.

Men givetvis är det så att det är helt verkningslöst att betala för Telespärrs tjänster - dom har väl stämt av att folk är villiga att betala för att slippa telesäljare och då vänder dom och säljer detta när dom inte har andra uppdragsgivare. Det är väl därför både att betrakta som bluff och oetiskt !?

Jag anser att det finns lika mycket substans i detta som "Stjärnförsäljarna" (Rymden) som för dyra pengar låter dig "döpa" stjärnor som dom lovar att skriva in i en egenförfattad bok, som dem sedan patenterar - boken då alltså !!

För det är bara i just den boken och på ditt eget "stjärndiplom" som namnet på den nydöpta stjärnan står..

Tänk på det nästa gång ni ser TV-reklamen..att det lika gärna kunde vara ett sandkorn i Sahara du döpt..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat