Ämne: Kreditor och
Visa ett inlägg
Oläst 2006-12-18, 08:34 #15
Vatos Locoss avatar
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem
Vatos Locoss avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Originally posted by Gustav@Dec 16 2006, 17:35
Jag skriver numera ut de första siffrorna på beställarens Ip adress på fakturan. Något i den här stilen alltså:
"Kostnad för outlöst postförskott. Beställning från Ip 81.223.8.xxx"
Sedan dess har jag inte haft en enda person som hävdat att de inte beställt något <_<
MEN. Tyvärr så löser det inte problemet helt och hållet. Nu säger de istället att de inte har fått någon avi.

Edit: Skrivfel som vanligt.
Smart intiativ, skulle du inte kunna maila ut en orderbekräftelse som komplement.
För både mailen och posten kan ju inte slarva samtidigt.

Läste ditt senaste inlägg, tycker att man skall vara konsekvent och inte dalta, en beställning är bindande och står detta i villkoren så är det bara att köra, finns inget värre med kunder som inte bryr sig utan man skickar ut påminnelse etc. för en massa kronor.

Gör man en felbeställning så tycker jag att man åtminstone skall ha kurage och ringa och säga att det blev galet och jag återkommer senare med en ny beställning eller nåt. I detta fall så är jag övertygad om att 9 av 10 ägare skulle gå med att fimpa beställningen vilket resulterar att du fortfarande har en potensiell kund eftersom han/hon sannolikt blev väldigt nöjd med bemötandet eftersom personen ifråga var medveten om att han/hon hade gjort fel.

Vad som skrivs på forum skall man ta med en nypa salt, det är bara att bemöta personen ifråga och säga att ni faktiskt har gjort en beställning och att det står att den är bindande ........

Skulle personen ifråga ifrågasätta detta så idiotföklarar han/hon sig själv, du kan ju faktiskt även nå nya kunder genom att det skrivs om bolaget, gratis PR är alltid bra oavsett vad som skrivs
Vatos Locos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat