Visa ett inlägg
Oläst 2006-12-17, 21:22 #10
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by grazzy@Dec 17 2006, 21:43

Om dina marginaler är så tighta att du måste se dig om för att spara 100:- i månaden så tvivlar jag lite på lämpligheten att skaffa dedikerad hosting, testa att hitta nån som du kan dela burk med eller skaffa en bättre VPS tills du har högre omsättning.
Var inte löjlig grazzy Det handlar knappast om 100-lappar. FSdata tar 12-24k om året om man vill att de ska byta ut trasig hårdvara inom rimlig tid. Företagande handlar lika mycket om att spara som att tjäna pengar. Så självklart ska jag även försöka hitta en kostnadseffektiv lösning när det kommer till hosting. Jag har lokalkostnader, lagerkostnader, personalkostnader, mm att tänka på. Med resonemanget att man inte bör snåla så skulle företaget gå i konken ganska snart.

Förslaget om att dela burk är däremot inte helt fel. Det borde inte vara så svårt att hitta någon att dela med. Om någon som läser i den här tråden är intresserad så är det bara att skicka pm.

För att klargöra vad jag efterfrågar så är det alltså en leverantör som tar betalt per timme när de tvingas utföra jobb på servern. Enligt mig vore det inte orimligt. Om alla uthyrda burkar innehåller ungefär samma saker (vilket de brukar göra) så blir det inte dyrt att ha en låda med reservdelar. När servern kraschar kan kunden ringa till serverhallen och be personen på plats att göra en felsökning på burken mot en avgift. När man vet vad som är felet kan samma person rätta till det mot ytterligare en avtalad timtaxa. Så här ser jag framför mig att det borde fungera. Men tydligen är det inte så hostingföretagen jobbar. Finns det inga undantag? Men, men. Jag ska ringa runt imorgon och höra vad de säger. Det kanske bara är jag som missat något.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat