Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Mar 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Mar 2004
|
Att skaffa en dedikerad server är en satsning, det är dumt att fega. Du måste planera framåt, köp inte server för idag, köp för imorgon. Att byta server är rätt jobbigt och kräver tid och planering.
Om du ligger precis på gränsen idag så har du inget utrymme för att växa och nästa projekt du lanserar kommer att göra att din burk blir överbelastad. Glöm sen heller inte bort det administrativa jobbet som tillkommer. Helt plötsligt blir du själv ansvarig för att se till att webbservrar, databas-servrar etc funkar.
För mig så är det största problemet ekonomiskt sett nertid, tex att en applikation kraschar när jag inte har direkt möjlighet att fixa det (även om det sällan händer), inte att klämma de sista hundringarna ur hostingkostnaden - den har jag snabbt igen om jag kan få bra support tex.
Om dina marginaler är så tighta att du måste se dig om för att spara 100:- i månaden så tvivlar jag lite på lämpligheten att skaffa dedikerad hosting, testa att hitta nån som du kan dela burk med eller skaffa en bättre VPS tills du har högre omsättning.
|