Citat:
Originally posted by Snobba@Apr 19 2004, 10:00
Citat:
Det är mycket text som skall in på liten yta, så det är bara
försöka snåla på varje tecken :-) Fungerar för de andra så jag kör på samma sak.
|
Vet hur det är med lite för små fält..Har haft kunder som kommer med en hel wordfil som de vill klämma in i ett 100px högt fält! Men svenskan ska ju aldrig gå i andra hand anser jag. Vet att dålig svenska eller luddigt formulerade fraser kan jaga iväg kunder..Ganska enkelt att ändra för att undvika detta..Kanske förlorar du ingen på din site men man kan aldrig vara säker..
Sedan ska sägas att jag (eftersom jag inte är 100% säker på min svenska) kanske är lite bortskämd eftersom jag har några vänner som är copywriters..Och de kan verkligen korta ner allt hur enkelt som helst.. Det är så att man blir avundsjuk när man ser hur de kan trolla med orden..
Ha det bra!
Mvh - Martin
|
Citat:
Håller med att logotyper kan skapa förtroende - om de sitter på sina rätta ställen..
|
Och de sitter rätt, eftersom det är den bit av hemsidan som handlar om betala-online.
Citat:
Vet hur det är med lite för små fält..Har haft kunder som kommer med en hel wordfil som de vill klämma in i ett 100px högt fält! Men svenskan ska ju aldrig gå i andra hand anser jag. Vet att dålig svenska eller luddigt formulerade fraser kan jaga iväg kunder..Ganska enkelt att ändra för att undvika detta..Kanske förlorar du ingen på din site men man kan aldrig vara säker..
Sedan ska sägas att jag (eftersom jag inte är 100% säker på min svenska) kanske är lite bortskämd eftersom jag har några vänner som är copywriters..Och de kan verkligen korta ner allt hur enkelt som helst.. Det är så att man blir avundsjuk när man ser hur de kan trolla med orden..
Ha det bra
|
Problemet är att hur jag än ändrar så kommer alltid någon misstycka.
Så jag tror det är bäst att satsa sin tid på annat som att försöka sälja istället för att oroa sig över 4-5 ord.
Det fungerar för de andra aktörerna och lär fungera för mig.