Visa ett inlägg
Oläst 2006-12-17, 02:07 #19
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Givetvis har du rätt i att alla inte har samma muskler att värna domännamn. Men just i detta fall med svenska IDN-domäner är det ju inte tal om "fattiga offer" eftersom detta kunnat göras utan kostnad hos flera ombud. Men vad gäller domänskydd generellt, så behöver varje verksamhet - rik som fattig - ta beslut om vilka domäner man önskar skydda, vilka tlder, felstavningar, bindestreck, IDN etc och det är upp till varje verksamhet att avgöra vad som är viktigt för just dem - men då har verksamheten också ett rakt besked att lämna till personer eller företag som kontaktar dem med sina "erbjudanden"...
--
Sen vet jag inte om artikeln är omskriven hos GP - men när jag läser den nu så har ju "utpressaren" aldrig "utpressat" ...han har skickat ett e-mail och erbjudit dem att köpa (priset framgår inte alls av artikeln). Jag läste först att de var utpressade på 10 000 men den summan som avsågs var alltså IIS kostnad för ATF.

Det enda kontaktförsök som gjorts är alltså att stenhuggarfirman skickat ett e-mail tillbaka till snubben och frågar vad han menar...

Man har alltså inte fått kontakt med personen, inte varit i kontakt med IIS, men man väljer att gå till GP (och AB). Sen har iaf jag inte sett någon porrsida utan Loopias parkeringssida..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat