Citat:
Originally posted by Gustav@Dec 16 2006, 18:35
Jag skriver numera ut de första siffrorna på beställarens Ip adress på fakturan. Något i den här stilen alltså:
"Kostnad för outlöst postförskott. Beställning från Ip 81.223.8.xxx"
Sedan dess har jag inte haft en enda person som hävdat att de inte beställt något <_<
MEN. Tyvärr så löser det inte problemet helt och hållet. Nu säger de istället att de inte har fått någon avi.
Edit: Skrivfel som vanligt.
|
bra tips,tack.
Själv så skickar jag 2 mail innan paketet skickas tillbaks.
Ett där jag informerar att deras försändelse ligger på postkontoret och att dom kan höra av sig för kolli-id ifall dom inte fått en avi.
Det andra strax innan försändelsen returneras med info vad som gäller ifall dom inte hämtar ut paketet.Det mailet är ren info och i mycket vänlig ton utan tendens till hot.
Inte tidskrävande eftersom jag har implementerat snabbknappar för dessa mail i adminverktyget