Ämne: IP Telefoni
Visa ett inlägg
Oläst 2006-12-15, 07:57 #13
Amos Amos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Amos Amos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Har haft Com Hems telefoni i snart 1 år och vill bort.

Har flera gånger pratat med släkt o vänner:

(Släkt): Vad hittade ni på igår kväll då?
(Jag): Öhm, vi satt hemma o kollade TV.
(Släkt): Jag försökte ringa er flera gånger under kvällen, det gick fram en massa signaler utan att någon svarade.
(Jag): Här har inte ringt en enda signal.

Sådär är det hela tiden!

Deras support är ett skämt.

Det måste vunnit nåt pris i kategorin "Värsta behandlingen av nya kunder", om man ens får lov att ställa sig i telefonkö så är det ofta kötider på 30-40 min.
Om man däremot väljer att "man vill bli kund hos com hem" så svarar en jättetrevlig kundtjänst inom nån minut.
Så fort de fått in en i systemet struntar de blankt i en, det enda de verkar bry sig om är att man betalar fakturan

När man kommer fram och redan är rätt trött händer följande.
Först får man tjafsa med nån telefonist i x antal minuter innan dom håller med om att man överhuvudtaget har fel på tjänsten.
Sedan blir man kopplad till nån kundtjänstchef som man får dra hela valsen för igen. Denne kopplar en sen vidare till en tekniker som man får dra hela historien för en tredje gång.

Alternativet är att de inte säger att de har något fel alls, att de konstaterar att de har fel men inte kan säga vad det är eller någon ungefärlig tid när det beräknas vara klart.
Min favorit är när det ber en gå in på deras hemsida för att få svar på "över tusen frågor", särskilt kul att höra när man har fel på uppkopplingen.

Så kortfattat, NEJ.

INTE välja Com Hem.
Amos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat