Visa ett inlägg
Oläst 2006-12-14, 14:47 #7
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by empty@Dec 14 2006, 14:48
Tydligen så köpte are2007 upp porrdomänen åre2007. Kan man få fram priset dom betalat eller omöjligt?

Skulle varit roligt att veta.
Lite roligt vad vinden kan vända fort - igår i expressen uttalade sig ÅRE 2007 att dom för många år sedan tagit beslut om att bara använda sig av are2007.com och strunta i alla andra.

Senare på dagen låter det i ab: "– Vår policy är att inte stödja denna typ av oetisk verksamhet, men vi har nu hittat en snabb och billig lösning, säger Lasse Lindqvist, vd för Åre 2007 AB." och i expressen: "- Vi har hållit förhandlingar och hittat en lösning. Det blev ganska billigt, säger Lasse Lindqvist, vd för Åre 2007. "

Med tanke på att det visat sig (aftonbladet och expressen) att domänen registrerades innan det ens var bestämt att Åre skulle stå värd 2007 och tydligen även före bolaget Åre 2007 AB bildats, så tror jag inte att prislappen var så liten som dom vill göra gällande - men det beror ju också på vad de betraktar som "ganska billigt" - men priset tror jag aldrig blir känt..

Dom berättar också hur duktiga dom var och skyddade exempelvis [are2007.org]...men har helt klart missat den mer naturliga (kan iaf jag tycka) [are2007.net] - för den reggades av en pp i uppsalaområdet igår och leder kanske inte till en porrsida som igår...men inte heller till någon skidsida..

Hursomhelst har de omprövat sin inställning för det reggades flera sidor igår som länkar till huvudsidan..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat