|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Apr 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Apr 2005
|
Mönstret är ju inte direkt unikt och det är omöjligt att påvisa oegentligheter, även om det ligger närmast att misstänka.
Att "Ryssen" först tar kontakt och öppnar med ett köperbjudande har jag aldrig hört förut, men det sannolikt bara rekvisita i rollspelet. "Ryssen" kan teoretiskt ha tusentals kunder, något som polis och åklagare aldrig kan bevisa motsatsen till; dvs om kund funnits/finns och därmed kan det även betraktas som förtal att anklaga "Ryssen" för att vara "blufföretag".
Så i praktiken är detta fullt lagliga köp- och säljerbjudanden (men som sannolikt kan betecknas som oetiska - men det är en annan femma.) Jag har även bestämt för mig att det var Sellnet eller Euweb eller nåt av dom där företagen som genom advokat tvingade Svensk Handel att ta tillbaka nån varning eller listning av företaget - just för att det inte fanns mer än Svensk Handels misstankar...tror att det finns tråd om det på wn också, men hittar den inte just nu.
Det finns bara ett sätt att skydda sig mot detta - "Ta en funderare, bestämma vilka domäner man vill registrera och sedan konsekvent strunta i resten".
- Men jag tycker att det verkar lite uppblåst i artikeln; Om nu "Ryssen" lyckas sälja 6-7 domäner för någon tusenlapp styck...ehh jaha och !?
Artikeln beskriver det som ett mycket större problem än att E-outlet var nära att lyckas skamma stirriga julklappssökande svenskar på många många miljoner.
Jag anser också att om det nu är Svensk handel som gjort det här uttalandet, så finns det ju anledning att fundera på deras värderingar när dom aldrig varnat för verksamheter som Comitnet/YREG som har tiotusentals kunder som känner sig lurade och fångade i obrytbara avtal av just domäner och hemsidor.
Såg förresten att BÅDE NICTRADE och COMITNET blivit godkända som .SE-ombud enligt nya avtalet, så det fenomenet lär ju iaf fortsätta..
|