|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Nov 2006
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Nov 2006
|
Halloj.
Generellt så är jag väldigt noga med det jag gör, detta till stor del pga bakgrund i spelindustrin och c++, så det är väldigt mycket i webbvärlden som ger mig smärre hjärtattacker. Det hela är en lång historia, men i alla fall så arbetar jag med ett community som kommer öppnas under nästa år och vi har lagt mycket tid och pengar på att konstruera detta och har som målsättning att slå väldigt väldigt hårt. Vi ska ligga i alla fall 10 i topp på svenska communities i användarantal efter ett halvår, helst ett kvartal.
Hur som helst så sätter jag den tekniska ribban så högt som jag bara kan, för jag vill inte att något litet bagatellhål ska sabotera det kanske mest potentiella projektet jag någonsin arbetar med, så det är där skon klämmer.
Men just nu har jag i alla fall för tillfället lagt detta problem på hyllan. Jag genererar ett id som måste finnas med när postdatan skickas. Om hackern vet vilken sida besökaren ska gå till för att t.ex. hitta sina inställningar så kan han gå dit, sno nyckeln och skicka den med sin postdata, men nu går det inte längre att bara skicka postdata rakt till mottagaren utan idt i alla fall, bara det hjälper ju jättemycket.
Om jag sedan kommer bli angripen eller inte vet jag inte, men jag vill arbeta i förebyggande syfte så mycket som det bara går, jag vill inte lösa problemet efter att medlemmar mailar å gnäller över att deras profilsidor är raderade.
Jag vet inte om jag kan använda REFERER till något, för det är väl browsen själv som skickar denna? Och vad jag vet kan både browser och brandvägg se till att dett aldrig kommer fram, då blir det klurigt. Men den kanske hjälper någorlunda iaf.
|