Visa ett inlägg
Oläst 2006-12-13, 00:56 #40
micho micho är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
micho micho är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Originally posted by mersault@Dec 13 2006, 01:02
micho>> Mitt tips till dig är att du sätter dig ner och lär dig php + mysql ordentligt från grunden... Det finns inga genvägar (inte så många iaf... =)
Alternativ två är att du är beredd att betalar stålar för att någon annan ska fixa dina problem.

INSERT INTO annonser (ip, lon, ovrigt, foretag, rubrik, location, epost, ansokan_epost, beskrivning, arbetsgivare, arbetstid, vantad_nyckel, date, time)...

Du ska ha en tabell som heter annonser som ska innehålla.... Gissa vad? Jo, alla fält som står kommaseparerade inom paranteserna så klart!
Notera att du kan få stora problem på sikt om du inte väljer bra datatyper (och det har jag en känsla av att du inte gör...)
Jag lär mig vareftersom.. frågade på det här forumet vilket det bästa sättet att lära sig va och det var enligt flera att lära sig genom att försöka med mer avancerade grejer istället för att läsa grundexempel osv.

Jag listade faktiskt ut det där på egen hand. Så att beskrivining, arbetsgivare o allt det där fick värden.

men när jag sen gick in på hemsidan så står det att det finns 5 jobb. men dom är inte listade i t.ex "Senast inkomna jobb".

det står:

FROM annonser WHERE nyckel=vantad_nyckel AND epost_status=1 ORDER BY id DESCLIMIT 10

då undrar jag eftersom dom inte listas.. om "id" är ett värde som ska finnas med i "annonser" tabellen eller om de är nåt som finns i MySQL från början.

EDIT: Nu klura ja ut det själv också!
micho är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat