Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2006
|
Känns som om jag ensam tagit över tråden :-)
Nåja, tänkte fråga er som har mer erfarenhet än mig två saker. Har sökt lite men inte hittat svar.
Vad jag förstått vad gäller sådana här "ppc"-annonser så får man ju inte hålla på och klicka själv på dom för att på något sådant sätt dra in pengar, känns ju rätt logiskt om man säger så. Men hur är det med ex. annonser där du tjänar pengar på avslutade köp? Som ex. kan jag ju ta Ginza, jag har nämligen den annonsen och har gjort det till en vana (då jag beställer mycket skivor) att själv alltid beställa via min länk så att jag får något i retur. Är det tillåtet? Kan eg. inte se varför det inte skulle vara det då det handlar om avslutade köp, men man kan ju alltid fråga.
Sen funderar jag lite på det här med EPI. Verkar ju vara ett smart litet sätt att länka direkt till vissa produkter, vilket kan bli bra på en av mina sidor. Men vad händer om man klickar vidare och beställer mer saker via samma länk, får man procent på alla dessa köp då? Kanske en oändligt dum fråga, men det skadar ju inte att kolla.
|