Tycker du hittat dom flesta aspekterna man skall tänka på, jag ser allt för ofta personer som anser att redundans är endast 2st internetlinor, sen har dom inte någon lastbalansering eller någon teknik för att kunna skilja linorna åt så är man tillbaka på noll igen (det förstår dom inte förrän dom upplever ett sött driftstopp).
Har också servrar på Internet5 , kan bara hålla med om att deras hall verkligen håller måtten och ger vad dom lovar, sedan jag flyttade in där 2002 har jag inte upplevt några störningar att tala om.
Personligen har jag börjat labba med hall-spegling. D.v.s. två servrar i olika hallar som hela tiden håller varandra up-to-date, materialet är max 15 minuter gammalt om en server brakar, med DNS i 5 olika hallar och 5 olika ISP;s (port80, internet5, gblx.net, savvis.net och gyron.net) så tror jag just denna lösning kommer bli riktigt stabil, TTL på 60 sek gör att om en maskin dör så landar man på den andra inom en minut.
Hårdvaran i servrarna missar många, spegling av hårddiskar och allrahelst hotswap, om en spegel går sönder så klarar den sig till man kommer dit och sätter i en ny, med servern igång. (försök göra detta på en webcows-server, som exempel

)
Det med brandvägg som hänger sig inträffar tyvärr för ofta, jag löste det med två oberoende servrar, när båda är aktiva agerar den ena IDS (loggar lite bara) och den andra filtrerar, dom är inte beroende av varandra och kan överta varandras tjänster om den andre inte svarar.
Det med switch tror jag inte man kan komma ifrån på ett billigt sätt, har försökt och labba här hemma utan några större framgångar, mest nätverkskrockar och annat frustrerande