Visa ett inlägg
Oläst 2006-12-10, 11:50 #9
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Har du gjort någon marknadsanalys eller har du någon aning om hur stor din målgrupp är?
Du behöver göra det som Koala frågar.
Annars har du inte en aning om vad som gäller och det är totalt meningslöst att diskutera vidare om det hela.
Det kan vara så att du fångat upp "hela" målgruppen så det kommer se likadant ut om tio år också.
Själv kör jag en hobbysida med under 1000 unika i månaden, den kan inte bli större utan jag "tar" all trafik inom ämnet.

Så börja med att kolla hur många sökningar som görs per månad på de nyckelord som är relaterade till ämnet. Du har använt Adwords så viss statistik har du där, annars använd overture, joomla etc.
Om det finns en stor skillnad mellan sökningar och dina besök så titta på hur du ligger till i SERP:en på nyckelorden.
Det har en stor betydelse om du ligger på plats 1 eller 3 på ett nyckelord. Grazzy hade visst ett inlägg om skillnaden mellan trafik vid olika placeringar.
Sedan har jag för mig att volontär delvis har en annan mening i USA, där studenter istället hjälper till på ex ålderdomshem och inte åker utomlands.

Men marknadsanalysen är det viktigaste utan den går det inte att säga vad som är bra eller dåligt.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat