Citat:
Ursprungligen postat av MissDomain
Citat:
Ursprungligen postat av jokkoapa
Ja..det finns ju bara en sak för ICANN/Verisign att göra - låt registrarerna ångra registreringen men låt det kosta en 25-50 cent per domän !
Då skulle tasting dö över en dag !
|
Du verkar inte riktigt förstå vilka pengar som omsätts på detta sätt. 25-50 cent per domän gör ju bara att nybörjare och amatörer lämnar arenan. :lol:
|
MissDomain - Jaha det var ju roligt..ehh
Nej jag VET inte hur mycket pengar som omsätts - vet du ?
Men det behövs väl ingen hjärnkirurgi för att gissa sig till att om en domän kostar 18-36 dollar per år att hålla i scheman så blir det fort ointressant med scheman när det blir billagare att registrera "fast" dem under ett år. När då registrarerna även får ett par månader "gratis" i redemptionperiod.
Om Registrarer med add/drop-scheman behöver betala 50 cent per 5 dagar = 3 dollar per månad ~ 36 dollar per år. Tar du exempelvis Belgiumdomains/Capitoldomains/Domaindoorman som konstant håller 2,5 miljoner .com-adresser.
För detta betalar dom idag ingenting.
Men med 50 cent per domän per 5:e dag skulle de behöva betala 1,25 miljoner dollar var 5:e dag eller 90 miljoner dollar om året. En simpel fråga från min naiva syn att se på domäner och ekonomi - Om du hade 2,5 miljoner domäner - skulle du välja att betala 36 dollar istället för 4 dollar per år ? Jag tror inte att mitt exempel räknas som vare sig nybörjare eller amatör..