Visa ett inlägg
Oläst 2006-12-04, 00:31 #14
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar

Reg.datum: Dec 2005
Max,

Mina reor var i Västmanland för det ena mailet och någonstans i Stockholmstraketen för det andra. Hälften rätt...

Jo. Nu när det står klart att de allra flesta adresserna nog var skrapade från webben så börjar det ju framstå som alltmer oetiskt. Och så fort det var skickat till adresser som med all önskvärd tydlighet är privatadresser (jag har exempel på några gamla .pp.se-adresser nu) så blir det även olagligt. Lagtexten är nämligen minst sagt luddig vad gäller företagsadresser som går fram till enskilda anställda.

Så anmäl!

Viktigare är dock (som påpekats tidigare i tråden) att såväl eGenerator som Axfood har lärt sig en tydlig läxa. Det går bara inte att skicka ut skräp till okända brevlådor på webben på samma sätt som man gör i verkligheten. Och tänk bara om den insikten skulle sprida sig även till pappersskräpet också? I så fall skulle ju den här totalt misslyckade e-postkampanjen ha kunnat göra stor nytta för miljön...

1337pm frågade om när den första artikeln kring ämnet kan tänkas komma? Jag skrev en redan i onsdags som kommer i TS tidning, och den i sin tur blir ju läst av en hel del företag som har egna tidningar...
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat