Medlem
|
|
Reg.datum: Feb 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2006
|
Hans,
angående 1 sökord per sida: det finns en motsättning mellan att skriva innehållsrika texter om enskilda sökord och att skriva flera kortare texter (om samma sökord om jag förstår dig rätt). Jag menar, om du har en riktig lång och bra text om ett sökord, låt säga "Skolor göteborg" så är det sannolikare att just denna sida kommer att hamna högt på en sökning på just "skolor göteborg" än en sida som är kortare och/eller har en annan rubrik (allt annat lika).
Därför borde man väl alltid försöka att skriva långa sidor om enskilda sökord (eller kanske: fraser!), som står i sammanhang med andra sidor på siten (tes "skolor" eller "skolor västkusten")?
En enkel fråga: om jag har en site om "skolor", och vill ha besökare som söker info om "skolor stockholm", "skolor göteborg", etc, borde jag inte då skriva 1 lång artikel om dessa respektive sökfraser. Istället för t ex "skolor kortedala", "skolor brunnsbo", osv??
Kommantarsfunktioner kan ju vara ett sätt att få andra att uppdatera innehållet åt dig, gratis.
Om uppdatering: låt alltså gamla sidor ligga kvar (så länge de har kvalitet), men lägg också in nya sidor? Jag menar, ibland ställs man inför valet att ta bort mycket av infon på en sida för att ge plats åt nytt och bättre, och att låta detta ligga kvar tillsammans med lite äldre material på samma sida, vilket gör sidan längre. Hmm, kanske det viktigaste är att man inte tar bort rubriken och inte gör den för kort??
Språkkorrigeringarna var inte kritik, bara ett uttryck för en sjuklig böjelse hos mig : )
|