|
Supermoderator
|
|
Reg.datum: May 2003
|
|
Supermoderator
Reg.datum: May 2003
|
När jag hade bestämt mig för att utveckla Lastbryggan insåg jag snabbt begränsningarna i alla gratis/billiga och även dyra shoplösningar. Det finns mig veterligen ingen shoplösning som är 100% anpassad för just den verksamheten jag bedriver och tittar man på dom stora drakarna inom postorder så har nog dom flesta egen utvecklade system. (Ellos, Jula, Cdon, Siba, Elgiganten m.fl.)
Ut mot kund kan man få typ OsCommerce eller Dataförlagets Easyshop att se bra ut men jag anser att dom flesta färdiga lösningar brister på admin-delen och dessutom har begränsningar när man vill utveckla och bygga in nya praktiska funktioner så som nyhetsbrev, återförsäljardel, automatiskt strukturlager, exportering av kundregister, listfunktioner, affiliateprogram, avancerad statistik, dagsrappoerter till bokföringen m.m. m.m.
Nakdelen kan väl vara att det tar oerhört många timmar att bygga ett komplett shoppingsystem men när det väl är gjort så kan man luta sig tillbaka och konstatera att man har ett mycket lättare arbetsförlopp i dom dagliga rutinerna.
// Mats
|