Visa ett inlägg
Oläst 2006-12-01, 08:16 #9
Vikarien Vikarien är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
Vikarien Vikarien är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
Om du tycker nivån är så låg kan du kanske försöka bidraga till att höja den lite...

Det finns 10 tusen sätt att annonsera på en site: plats på sidan, storlek, utseende, plats i sitestrukturen, nyhetsbrev, osv.

PPC är bra för köparen eftersom man kan räkna exakt hur många som faktiskt klickat vidare.
Men annonsutymme är annonsutrymme och annonser påverkar människor även om de inte klickar på dem (jovisst, dår är det till ex. med tidningsannonser : )

Såvida man inte är Volvo och Ericsson tycker jag att man bör se till de direkta effekterna av en siteannonsering, inklusive: hur många klickade, hur många köpte sedan något på den egna siten, hur många andra annonser finns där?
Man bör också reflektera över vem som är besökare på siten man köper annonsplats på: var kommer de ifrån, hur länge stannar de, kommer de 10 ggr på dagen (och sannolikt endast tittar på annonsen 3 gånger, eller så), tillhör de min målgrupp??
Själv betalar jag mellan 30 öre och 20 kr för en annons i Adwords beroende på sökord och placering. Utvärderar ständigt mina annonsers effektivitet. Och tänker likadant när det gäller enskilda siter.
Vikarien är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat