Igår kväll (Torsdag) anlände Bubban till posten, sprang ner o hämtade ut den direkt när smset kom.
Att koppla in den gick grymt smidigt, in i adsl-modemet med nätverkssladden bara o starta upp, sen nådde jag Bubba servern genom att skriva
http://bubba/ i FF.
Provade direkt att ladda ner en torrent, det fungerade utmärkt i web-interfacet.För lösenorddsskyddade torrentsidor, typ filemp3.org så drog jag bara ner torrenten på min stationära dator och sen ftpade jag upp den på en av mina sajter och lade till den i Bubban.
Som steg ett kände jag att jag ville koppla en domän till Bubban, och eftersom jag har dynamisk ip ville jag att det skulle uppdateras automagiskt. Och för en linux-noob som jag är så tog det nån timme att installera curl. När det väl va gjort så läste jag bara guiden på loopia för att göra rätt inställningar i curl.
Har egentligen inte provat så mycket mer, men tänkte väl eventuellt i helgen att försöka installera MySQL som enligt Excito skall fungera, men inte med för kraftiga applikationer pga det begränsade ramminnet.
För den som vill testa hur det ser ut när man loggar in på Bubban kan skicka ett pm till mig så får ni ett testkonto! :-)