Citat:
Originally posted by grazzy@Nov 23 2006, 22:43
Knappast. En lyckad affiliate-sida kan stå och ticka pengar varje månad åt dig utan att du överhuvudtaget lyfter ett finger. Det är passiv inkomst - inget som hindrar dig från att jobba lager eller som jag koda mera. En affiliate-sida kan nästan vem som helst göra i frontpage, det gäller bara att hitta rätt nisch och hamna NÅNSTANS i serpsen på position 1-5. Det är en kombination av tur, skicklighet och vilja.
|
Du missförstod mig nog lite. Givetvis är det fint med sidor som bara ligger och drar in lite pengar varje månad utan speciellt mycket jobb. Om man är helt grön, utan kontakter och kunskap om SEO tar det tid att bygga upp det nätverk och de kunskaper man behöver för att få en sida på plats 1-5 för att kunna tjäna pengar på det här sättet. Det är den här tiden jag menar. Det krävs tid och tålamod för att skaffa sig kontakter, erfarenhet och skicklighet. Det krävs också tid för att lära sig hitta bra nicher, områden och annonsörer. Under den tiden tjänar man knappt några pengar alls och därför ger ett lagerjobb på kort sikt mer pengar. På längre sikt, om man är redo att investera sin tid i att bli duktig kan det här såklart betala sig mycket bättre.