Citat:
Originally posted by Decibel@Nov 22 2006, 07:13
Är du helt säker nu?
Jag har personligen använt Digisip sedan de startade för många herrans år sedan och för något år sedan var inte portering möjligt då de ägde nummerserierna i block om 1000 nummer, varpå hela serien var tvungen att porteras.
Detta kan förvisso ha ändrats senaste tiden, men kontrollera gärna hur det är om nu någon skaffar nummer på Digisip och önskar portera det.
|
Njea helt säker är jag inte då jag faktiskt inte porterat ut några nummer ännu. Men när jag registrerade en nummerserie mailade jag digisips kundtjänst och frågade. Nedan ser du fråga och svar.
Min fråga:
Vem äger nummret man reserverar hos er? Har jag rätt att ta med mig det till en annan operatör om jag av någon anledning skulle säga upp mitt abonnemang hos er? Kan vara bra att veta när ett nummer blir lite innarbetat.
Svar från Digisip:
Numret ägs av kund och kan utporteras.
Jag tror de har blivit ålagda att erbjuda såväl inportering som utportering för att uppfylla PTS krav på en teleleverantör. Jämför med mobiltelefonin förr när man bytte nummer när man bytte leverantör.
/Anders Holgersson